piątek, 10 lutego 2012

Przepis na kotlety ruskie :)

Stwierdziłam dziś, że mój blog zamieni się z bloga o wszystkim w bloga o gotowaniu ;)

Mój mężczyzna będzie musiał obejść się chwilowo smakiem, ponieważ z moim mieście nie znalazłam wszystkich potrzebnych mi składników do ciasta niespodzianki. Zrobię mu, więc coś innego, równie smakowitego :) .

Moja mama korzystając z tego ze zalegam w domu z przeziębieniem zagoniła mnie do robienia kotletów z sera twarogowego i ziemniaków. Smakują jak ruskie pierogi bez ciasta i są naprawdę smaczne o ile ktoś lubi ruskie pierogi (ja uwielbiam!). No i się udały oczywiście ;) W necie można znaleźć podobne przepisy pod nazwą „kotlety ruskie” :D

Składniki:

  • 35 dag sera twarogowego
  • 25 dag ugotowanych (ostudzonych) ziemniaków
  • 2 jajka
  • 10 dag mąki
  • Duża cebula (lub dwie małe)
  • Sól
  • Pieprz
  • Tłuszcz/olej do smażenia

Wykonanie:

Ser i ziemniaki należy przepuścić przez maszynkę. Ja zrobiłam tak, że ziemniaki i ser wrzuciłam do jednej miski i „ubiłam” tłuczkiem do ziemniaków. Pamiętajcie, ze ziemniaki muszą być zimne!

Cebulę pokroić w kostkę, podsmażyć na złoty kolor i zmieszać z serem i ziemniakami.

Dodać żółtka, mąkę oraz ubite na sztywno białka.

Przyprawić solą i pieprzem.

Dokładnie wymieszać.

Formować niewielkie kotleciki (przy większych mogą w środku być surowe) i smażyć na rozgrzanym tłuszczu.

Kotlety ruskie można podawać z sosem grzybowym lub pomidorowym oraz z sezonową surówką, ale takie „same” przyrumienione i chrupiące też są pycha ;)

Smacznego ;)

1 komentarz:

  1. Jadźka, ale mi narobiłaś smaka!;)) Muszę wypróbować! Sylwia J.

    OdpowiedzUsuń