poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Swiatowy dzien ksiazki


Marny ze mnie czytelnik skoro dziś się dowiedziałam, że 23 kwietnia to światowy dzień książki i praw autorskich. Ale lepiej późno niż wcale prawda? Na swoje wytłumaczenie mogę jedynie powiedzieć, że nie przykładam wagi to takich świąt i dni.

Jest to doroczne święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich.

Dzień ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 roku. Data 23 kwietnia została wybrana została, jako symboliczna dla literatury światowej. W tym dniu w roku 1616 zmarli Miguel de Cervantes, William Shakespeare i historyk peruwiański Inca Garcilaso de la Vega, (przy czym datę śmierci Shakespeare’a podaje się według kalendarza juliańskiego, a pozostałych dwóch – według gregoriańskiego). Czytamy na Wikipedii.

Można powiedzieć, że ja uczciłam ten dzień w taki sposób, że zrobiłam porządek na półkach z książkami i skończyłam czytać Anioła Stróża Nicholasa Sparksa (wieczorem pewnie napiszę recenzję póki emocje są jeszcze świeże).



2 komentarze:

  1. taka mała uwaga pisz konsekwentnie raz napisałaś Szekspir, a później już operowałaś formą z Wikipedii

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na Wikipedii było napisane, a ja nie zauważyłam. Już poprawiam, dzięki za uwagę :)

    OdpowiedzUsuń